Zwroty i reklamacje
Poniżej znajdziesz wszystkie podstawowe informacje dotyczące zwrotów, reklamacji oraz gwarancji.
I. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY
Zamówienie nie spełnia Twoich oczekiwań? Możesz je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Wówczas zwrócimy Ci pieniądze.
Jak dokonać zwrotu?
1. Poinformuj nas o tym, że chcesz oddać zakupiony towar:
* telefonicznie: 604 19 77 04
* e-mailem: sklep@tartaki.pl
2. Po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia odeślij zakupiony towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy na adres:
FUH DRAGUS ul. Graniczna 8/17, 35-326 Rzeszów
WAŻNE:
* zgodnie z ustawą o Prawach konsumenta dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadkach w niej wskazanych (m.in. w sytuacji, gdy przedmiotem zamówienia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana na specjalne zamówienie lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb);
* przesyłka nie może być nadana za pobraniem - Koszty związane z odesłaniem towaru ponosi kupujący (konsument)
* Równowartość towaru wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie Ci zwrócona natychmiast po otrzymaniu przesyłki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użyłeś, bądź na podany przez Ciebie numer konta.
W razie pytań skontaktuj się z nami:
kom. 604 19 77 04
sklep@tartaki.pl
pon. - pt. w godzinach 8.00 - 16.00
II. REKLAMACJE
Jeżeli zakupiona rzecz ma wadę, masz prawo złożyć REKLAMACJĘ, w której określisz swoje wymagania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu opisanego na karcie produktu (tj. do stanu zgodności z umową).
Jej podstawą może być:
1. RĘKOJMIA (ustawowo uregulowany sposób dochodzenia przez Ciebie roszczeń od sprzedawcy)
2. GWARANCJA (dobrowolne zobowiązanie sprzedawcy, importera lub producenta odnoszące się do jakości produktu);
1. RĘKOJMIA
Z tytułu rękojmi sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego za wady fizyczne i prawne towaru.
O wadzie fizycznej mówimy jeżeli rzecz:
* nie ma właściwości, które powinna mieć;
* nie ma właściwości, o których zapewniał sprzedawca lub reklama;
* nie nadaje się do celu, o którym poinformował sprzedawca;
* jest niekompletna;*jest nieprawidłowo zamontowana lub uruchomiona.
Wada prawna polega na tym, że sprzedany towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawami na rzecz osoby trzeciej.
W ramach uprawnień wynikających z rękojmi konsument możesz żądać:
* wymiany towaru na nowy;
* naprawy towaru;
* obniżenia ceny;
* odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
Gdy dokonujesz wyboru między powyższymi żądaniami, pamiętaj o następujących zasadach:
* nie możesz żądać odstąpienia od umowy, jeżeli wada ma charakter nieistotny;
* kiedy żądasz obniżenia ceny, powinieneś określić wartość, o którą cena ma zostać obniżona.
Aby zgłoszona przez Ciebie reklamacja została rozpatrzona powinieneś przesłać ją na:
a) adres pocztowy:
FUH DRAGUS ul. Graniczna 8/17, 35-326 Rzeszów, z dopiskiem "reklamacja"
b) adres e-mail: sklep@tartaki.pl
W celu ułatwienia procesu reklamacji prosimy podać następujące informacje:
* numer zamówienia lub skan dowodu zakupu lub wykazać w inny sposób, że doszło do zakupu;
* opis wady;
* zdjęcia wad towaru, całości przedmiotu, a także opakowania w którym zamówienie zostało dostarczone;
* w przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki – skan protokołu szkody, który został spisany w obecności kuriera (powinna być w nim zaznaczona informacja o uszkodzonym opakowaniu).
Do zgłoszonej reklamacji ustosunkujemy się w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
* Warto pamiętać, że ustosunkowanie się do reklamacji to potwierdzenie lub zaprzeczenie jej zasadności. Nie oznacza to jednak, że w tym terminie towar musi zostać przywrócony do stanu zgodności z umową.
* W przypadku uznania reklamacji produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe – zwrócimy pieniądze.
* Przypominamy, że nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.
* W przypadku uznania reklamacji równowartość opłaty pocztowej poniesionej przy odesłaniu do nas wadliwego towaru zwrócimy natychmiast po otrzymaniu przesyłki i przyjęciu reklamacji.
* W przypadku kiedy reklamacja dotyczy tylko części produktów, prosimy o dołączenie kopii rachunku lub paragonu wraz z protokołem reklamacji.
* W sytuacji kiedy wartość reklamowanego towaru jest mniejsza od 10 złotych (np. uchwyt), prosimy o kontakt z nami, który pomoże w szybkim załatwieniu tego typu reklamacji.
2. GWARANCJA
Niektóre towary oferowane przez sklep tartaki.pl są objęte GWARANCJĄ PRODUCENTA.
Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta i to on ustala jej treść. To gwarant decyduje zatem o tym, czy gwarancja zostanie udzielona oraz jakim zakresem odpowiedzialności zostaną objęte produkty.
Gwarantem nie musi być sprzedawca – może być nim producent lub dystrybutor.
O istnieniu gwarancji będziesz poinformowany najpóźniej w momencie wydania towaru.
Zamówiony produkt wysyłany jest do Ciebie wraz z dowodem zakupu (fakturą lub paragonem) oraz kartą gwarancyjną, która zawiera warunki gwarancji (uwaga: warunki gwarancji mogą być wydrukowane bezpośrednio na opakowaniu produktu lub w instrukcji obsługi).
WAŻNE:
* zachowaj dowód zakupu (faktury lub paragonu) oraz oryginalne opakowanie do czasu wygaśnięcia gwarancji, wskazanego w karcie gwarancyjnej lub w opisie produktu;
* zapoznaj się z warunkami gwarancji, znajdującymi się w załączonej karcie gwarancyjnej lub na stronach internetowych producenta;
* w przypadku wykrycia wady w produkcie kupionym w naszym sklepie i objętym gwarancją skontaktuj się z najbliższym punktem serwisowym, wskazanym w karcie gwarancyjnej.
Obowiązek dostarczenia przedmiotu reklamacji
Aby reklamacja mogła zostać rozpatrzona, sprzedawca musi mieć możliwość zweryfikowania zasadności roszczeń poprzez stwierdzenie istnienia wady oraz podania przyczyn jej powstania. W związku z tym Ty – jako konsument masz obowiązek dostarczyć zakupiony towar do sprzedawcy.